Цього дня Господь наш Ісус Христос прийняв хрещення від Іоанна Хрестителя. Він разом з іншими людьми прийшов на береги Іордана. Іоанн же, духом прозрівши, що перед ним не звичайна людина, сказав Йому : “Мені потрібно хреститися від Тебе, і чи Ти приходиш до мене”?
І почув у відповідь слова Спасителя : “Так належить нам виконати всяку правду”(Мф. 3. 14-15).
Це означало: роби те, що тобі повинно робити. І безгрішний за природою Спаситель разом з грішниками вступив у води йорданські, приймаючи хрещення покаяння. І в той момент Іоанну відкрилося, як Дух Божий у вигляді голуба сходить на Ісуса.
І почув Іоанн голос Божий : “Цей є Син Мій Улюбленний, в Якому Моє благовоління”(Мф. 3. 17).
Встановлене на честь цієї євангельської події свято Хрещення, ще називають Богоявленням, бо на Іордані сталося явище Бога Трійці людям : Бог Отец явив Себе в голосі, який чув Іоанн, Бог Син приймав хрещення у водах Іордана, Бог Дух Святий “у вигляді голуба” осяяв Сина.
Є у цієї події і ще один важливий урок: «Господь Ісус Христос, не маючи на Собі від народження ніякого гріха, приходить на берег Иордана в натовпі людей, як один з багатьох, і приймає хрещення від Іоанна. Христос являється народу не як грізне Божество, низхідне з небес у блищанні блискавок і гуркоті грому, але покірливо змішавшись з сонмом каючихся грішників.
Таким чином, Богоявлення на річці Іордан і подія хрещення відкривають нам таємницю не лише Святої Трійці, але і втіленого Сина Божого. Ісус Христос є друга Особа Святої Трійці, що має повноту Божественної природи, але одночасно Він – людина. Як пише преподобний Іоанн Дамаскин, “один і Той же Господь наш Ісус Христос є досконалий Бог і досконала людина”.
При цьому Божественна природа не пригнічує і не поглинає людську, але обоє вони повідомляють Богоклюдській особі Ісуса Христа гармонійну єдність, поєднуючись незлито і одночасно невідокремлено.
В давнину Різдво і Хрещення святкувалися в один день, і свято це іменувалося Богоявленням. У печері Віфлеєму являється світу Син Божий, а на березі Іордана в особливому баченні відкривається повнота Триєдиного Божества.
Ми знаємо, що гріх розлучив Бога і людину, Творця і творіння. Богоявлення – це знак присутності Бога у світі, в людській історії. Ісусом Христом руйнується середостіння, що розділяло Бога і людину.
І коли у свято Хрещення ми освячуємо воду, то тим самим свідчимо велику істину про всепроникну і рятівну присутність Божественної сили у фізичній природі нашого світу. Свята вода є великий символ присутності благодаті Божої в житті світу.
Шановні Ямпільчани! Вітаю Вас з святом Хрещення Господнього ! Бажаю Вам духовної радості, любові, терпіння, здоров я і всіх благ від Всемилостивого Господа.
У Свято – Георгієвському храмі відбудеться освячення води:
18 січня близько 11-00
19 січня близько 10-30
З любов ю у Христі настоятель
Свято-Георгієвського храма протоієрей Микола.